tisdag 26 februari 2019

Planering för vecka 10 och 11

Vecka 10 (4 mars - 8 mars)
Dk 1
Måndag 10.00-11.30     Provtillfälle         Vux 6    LI
Några elever gör uppgift om budskap:
Asadollah, Asma, Bayan, Denise, Eiman, Fawaz och Rezan
En elev skriver formellt brev för hand:
Hala 
Måndag 12.30-14.00                                   Vux 6 LJ (parallella)
  • Vad menar vi med att kommentera en text? Låt eleverna försöka förklara!
  • Läs en kortare faktatext om fritidsaktiviteter (om någon sport) + kommentarsfrågor till
  • Skriv en gemensam text utifrån frågorna!
  • Eleverna får en faktatext om fritidsaktiviteter (om någon sport) att läsa i läxa till tisdag kl 14.30.
    Tisdag 12.30-14.00                Vux 6    AK + LI byter av (byt tid jämna veckor)
    Eleverna får mer tid att läsa texten som var i läxa + eget arbete
    Tisdag 14.30-16.00                Vux 6    LJ, SM + ev. TJ  (byt tid jämna veckor)
    Muntlig uppgift diskussion - kommentarsfrågor på “läxtexten” + eget arbete i klassrummet
    Onsdag 8.00-9.30                Vux 6    LJ + AK
    Eget arbete
    Onsdag 10.00-11.30                Vux 6     LJ
    Eleverna skriver kommenterande text i par - använd samma frågor och text som till muntliga uppgiften. Eleverna får välja 2-3 frågor att skriva om.
    Torsdag 8.00- 9.30                Vux 6    SM
    Fortsätt skriva texterna från igår, publicera dem på bloggen och låt eleverna läsa upp dem för varandra
    Torsdag 10.00-11.30                Vux 6     SM + AK (jämna veckor)
    Eget arbete
    Fredag 8.00-9.30                Vux 6    LJ, TJ
  • Börja jobba med att fixa en powerpoint utifrån egen faktatext om fritidsaktivitet i kommunen - leta bilder och fixa stödord, helst i ett worddokument först. Klistra sedan in bilder och stödord i powerpoint
  • Det ska användas i en muntlig presentation i slutet av nästa vecka!
    Fredag 10.00-11.30                Vux 6    LJ + AK (ojämna veckor)
    Fortsätt med bildspelen
    Vecka 11 (11 mars-15 mars) - sista veckan!
    Dk 1
    Måndag 10.00-11.30     Provtillfälle         Vux 6    LI
    Uppgift: Kommentera faktatext
    Måndag 12.30-14.00                                   Vux 6 LJ (parallella
  • Hur gör man en muntlig presentation med ett bildspel? Varför har man ett bildspel? Vad ska man tänka på när man presenterar? Vet ni vad vi bedömer? Fråga eleverna!
  • Visa ev. en presentation som någon tidigare elev har gjort eller läraren presenterar om badhuset!
    Tisdag 12.30-14.00                Vux 6    LJ, SM, AK (byt tid jämna veckor)
    Gör klart och träna inför presentationen!
    Tisdag 14.30-16.00                Vux 6    AK (byt tid jämna veckor)
    Gör klart och träna inför presentationen!
    Onsdag 8.00-9.30                Vux 6    LJ + AK
    Gör klart och träna inför presentationen!
    Onsdag 10.00-11.30                Vux 6     LJ + SM (extra)
    Presentationer i två salar!
    Torsdag
    Hemstudier - lärarna bedömer!
    Fredag 8.00-9.30                Vux 6    LJ, TJ
    Presentationer i två salar - vux 6 + G1
    Fredag 10.00-11.30                Vux 6    LJ + AK (ojä veckor) + SM (extra om det behövs)
    Presentationer i två salar - vux 6 + GAulan

6 kommentarer:

Torsdag den 21 november

Det är bedömningsdag och därför har ni inga lektioner i svenska. Tommy och Tina har som vanligt ordnat andra aktiviteter för er. Det är obl...