Period 3
Dk 1-2
Fortsättning…
Vecka 44 (1 nov)
Dk 1-2
Fredag 8.00-9.30 Vux
6 TJ + NAO
Eget arbete + meddela vilka som stoppas från prov
Fredag 10.00-11.30 Vux
6 LJ
Skriv läslogg i par (följ mall och
frågor på bloggen)
”Du vet mycket väl att det är
förbjudet att ha huvudbonad i matsalen.
Robban pekade på Fatimas hijab.
Varför får hon ha det då? frågade
han.
Irene suckade överdrivet.”
(sid. 10-11)
Vecka 45 (4 nov-8 nov)
Dk 1-2
Måndag 12.30-14.00
Vux 6
LJ
Fortsatt träning på läslogg + repetera kap 1-5
Tisdag 10.00-11.30 Provtillfälle Vux 5 LI
Läslogg
Tisdag 12.30-14.00 Vux
6 LI + YA
Eget arbete + egen läsning kap 6
Tisdag 14.30-16.00 Vux
6 LJ
Gruppläsning kap 6-7 (till sid. 34)
Onsdag 8.00-9.30 Vux
6 LJ
Gemensam läsning kap 8-9
Onsdag 10.00-11.30 Vux
6 LJ
Eget arbete
Torsdag 8.00- 9.30 Vux
6 SM
Vi jobbar med kap. 10-12.
- Dela
upp eleverna i par och de plockar ut nya ord på olika sidor
- Prata
om orden + spela kahoot på några ord som jag valt ut
- Stafettläsning
Torsdag 10.00-11.30 Vux
6 SM
Eget arbete
Fredag 8.00-9.30 Vux
6 NAO
Eget arbete
Fredag 10.00-11.30 Vux
6 TJ
Jobba med sidan 46-50. Ord innan läsning.
Läxa till måndag: sid 51-56
Vecka 46 (11 nov-15 nov) (Ev. Extratest för några
kurs D på fredag em)
Dk 1-2
Måndag 12.30-14.00
Vux 6
LJ
- Vad har
hänt på sidorna som ni har läst i läxa? Eleverna sammanfattar!
- Ord
från sid 57-60 + läsning
Läxa till tisdag kl. 14.30: sid. 61-63
Obs! Publicera frågorna till individuella samtalen! Eleverna ska komma
förberedda till samtalen med läraren.
Tisdag
Inga prov!
Tid att läsa läxan!
Tisdag 12.30-14.00 Vux
6 LI + YA
Eget arbete
Tisdag 14.30-16.00 Vux
6 SM + LJ
- Vad
hände på läxsidorna? (kort sammanfattning+indelning i grupper innan individuella samtalen startar)
- Läsgrupper
läser sid 64-70 + lärarna har individuella samtal (obs! Prata ev
förlängning av kurs)
- Kort
återsamling i slutet och kolla att de har förstått sidorna som de har läst
på lektionen + meddela läxa till torsdag: sid 71-80
Onsdag
Hemstudier - lärarna på utbildning!
Torsdag 8.00- 9.30 Vux
6 SM
- Vad har
hänt på läxsidorna? Eleverna sammanfattar? Frågor på kahoot om innehållet.
- Vi
skriver en gemensam sammanfattning av kapitlet (läxan)
- Ord
från sid 81-87 + gemensam läsning
Torsdag 10.00-11.30 Vux
6 SM
Eget arbete
Fredag 8.00-9.30 Vux
6 LJ + NAO
Individuella samtal + eget arbete
Fredag 10.00-11.30 Vux
6 LJ
- Vad
hände på sid 81-87
- Ord
från sid 88-95 + läsning
Läxa till måndag: sid. 96-101
Vecka 47 (18 nov-22 nov) (Några gör ev. NP kurs D)
Dk 1-2
Måndag 12.30-14.00
Vux 6
LJ
- Dk2-elever
skriver sammanfattningar i par på sid 96-101 och Dk1-elever svarar på
frågor till samma sidor
- Ev.
fortsatt läsning för dem som blir klara
Läxa till onsdag: sid 102-108
Tisdag 10.00-11.30 Provtillfälle Vux 5 LI
Sammanfattning på något kapitel för dk2
Frågor på något kapitel för dk1
Eller annat som man behöver enligt matrisen
Tisdag 12.30-14.00 Vux
6 LI + YA
Eget arbete
Tisdag 14.30-16.00 Vux
6 SM + LJ
Individuella samtal + egen läsning sid. 102-108
Onsdag 8.00-9.30 Vux
6 LJ + Sawab
Eget arbete
OBS! Påminn eleverna om att lämna in allt på Fronter + allt i sina
plastfickor inför bedömningsdagen torsdag
Onsdag 10.00-11.30 Vux
6 LJ
- Vad har
hänt på sid 102-108?
- Gemensam
läsning sid. 109-116
Torsdag
Hemstudier-lärarna bedömer
Fredag 8.00-9.30 Vux
6 LJ + NAO
Eget arbete
Fredag 10.00-11.30 Vux
6 LJ
- Läsning
av sista kapitlet + prata om tankarna om boken
- Kolla på frågorna “Skriv om en bok” + prata om vad man kan skriva under de olika rubrikerna. Samla stödord på bloggen, som de kan använda när de ska skriva om boken
Prata om:
“Skriv om en bok” görs klart under nästa period. Kan räknas in som en
uppgift på högre delkurs, eftersom boken inte är lättläst!
Tack för information
SvaraRadera